Komentář: Hypotéky za dvě procenta nejsou normální. Nebo snad zase chcete vyšší inflaci?

ČNB musí být se snižováním sazeb opatrná. Za agresivnější uvolňování měnové politiky by česká ekonomika zaplatila dovezenou inflací přes dražší dovoz způsobený slabší korunou

ČNB musí být se snižováním sazeb opatrná. Za agresivnější uvolňování měnové politiky by česká ekonomika zaplatila dovezenou inflací přes dražší dovoz způsobený slabší korunou

Celý článek
0

Obří horský deal je na spadnutí. Harmony ve Špindlu má koupit klíčový byznysmen od Kellnerové

Na úpatí Medvědína se schyluje k jedné z největších realitních transakcí za posledních několik let. Obří hotel Harmony Club, který je známý svým podzemním bludištěm, by měl koupit partner Renáty Kellnerové Tomáš Otruba.

Na úpatí Medvědína se schyluje k jedné z největších realitních transakcí za posledních několik let. Obří hotel Harmony Club, který je známý svým podzemním bludištěm, by měl koupit partner Renáty Kellnerové Tomáš Otruba.

Celý článek
0

Gazprom se po prohře na evropském trhu propadl do nejhorší ztráty za čtvrtstoletí

Jeden ze základních pilířů ruské ekonomiky trpí následky války na Ukrajině. Evropa se zbavila většiny dodávek jeho plynu a náhrada je v nedohlednu.

Jeden ze základních pilířů ruské ekonomiky trpí následky války na Ukrajině. Evropa se zbavila většiny dodávek jeho plynu a náhrada je v nedohlednu.

Celý článek
0

Netflix vládne. Zdaleka nejoblíbenější streamovací službou v Česku je Netflix

Nějakou streamovací službu využívá v Česku 2,8 milionu zákazníků. Dvě třetiny z nich si předplácí Netflix. S odstupem následují Voyo, HBO Max, Disney+ a Prima+.

Netflix vládne. Zdaleka nejoblíbenější streamovací službou v Česku je Netflix
ilustrační foto | Shutterstock.com

Nejvíce využívanou placenou streamovací službou v Česku byl loni Netflix, který si předplácely zhruba dvě třetiny z 2,8 milionu všech uživatelů. Následovalo Voyo, které nedávno ohlásilo 650 tisíc uživatelů v Česku a na Slovensku. Na dalších místech skončily HBO Max, Disney+ a Prima+. Uvedla to společnost Atmedia, která na českém trhu zastupuje zhruba 30 tematických TV kanálů.

Za hlavními hráči podle ředitele marketingu Atmedia Pavla Müllera následují služby jako SkyShowtime, Amazon Prime Video, FilmBox+ nebo CANAL+, u kterých podíl diváků nepřekračuje jednu desetinu všech uživatelů placených video služeb.

lacené služby typu Netflix, HBO Max nebo Disney+ jsou nejoblíbenější mezi zástupci generací Z a Y, tedy lidmi ve věku 15 až 24 let a 25 až 34 let, kde mají podíl okolo 61 procent. "Podle aktuálních výsledků našeho výzkumu Atmedia index využívá aktivně placené služby video on demand 63 procent lidí ve věku 15 až 24 let a 60 procent lidí ve věku 25 až 34 let, což jsou v porovnání s jakoukoliv jinou věkovou skupinou nejvyšší procenta," doplnil Müller.

S přibývajícím věkem podle něj sledování placených VoD služeb klesá. V druhé polovině roku 2023 je využívalo 39 procent lidí ve věku 35 až 54 let a 19 procent ve skupině 55 až 69 let.

Celkový počet předplatitelů v druhém pololetí minulého roku proti jeho začátku klesl zhruba o 150.000 na 2,8 milionu, tedy na asi 42 procent populace starší 15 let. Přesto byl meziročně o dva procentní body vyšší.